Leader Östra Skåne söker landsbygdsintresserad medarbetare (tjänsten är tillsatt)
Om Leader Östra Skåne
Leader Östra Skåne är en ideell förening som arbetar med landsbygdsutveckling genom leadermetoden och beviljar projektstöd till föreningar, företag och offentliga organisationer. Leadermetoden, som används i hela EU, grundar sig i tanken att lokal utveckling genomförs mest effektivt och hållbart av de som bor och verkar i ett område och när privat, ideell och offentlig sektor arbetar tillsammans. Varje leaderområde har en lokal utvecklingsstrategi som ligger till grund för utvecklingen i området. Leader Östra Skåne omfattar kommunerna Bromölla, Hässleholm, Kristianstad, Osby, Perstorp, Simrishamn, Tomelilla, Ystad och Östra Göinge. Verksamheten finansieras av medel från Europeiska jordbruksfonden för landsbygdsutveckling, svenska staten och de ingående kommunerna.
Idag finns en verksamhetsledare och en kommunikatör anställda, nu söker vi en projektcoach och handläggare till vår verksamhet.
Arbetsbeskrivning
Du kommer att arbeta i ett litet men kreativt och lösningsfokuserat arbetslag, i nära samarbete med både verksamhetsledare och kommunikatör.
Som projektcoach kommer du att informera om möjligheterna att söka stöd från Leader Östra Skåne samt coacha potentiella stödsökande och hjälpa dem att rigga sina projekt och utforma sina ansökningar, både utifrån leadermetoden och med avseende på ekonomi och rådande regelverk.
I rollen som handläggare kommer du att ansvara för att inkomna ärenden handläggs skyndsamt och objektivt i Jordbruksverkets handläggningssystem samt ha en fortsatt kontakt med stödsökande.
Du kommer även ansvara för att föreningens styrelse i god tid får relevanta underlag inför projektbeslut och att hålla projektägare uppdaterade om status på deras projekt- och utbetalningsansökningar.
Framtagning av underlag för uppföljning gällande målresultat i projekten, och därmed föreningens mål, ingår också i arbetsuppgifterna.
Kvalifikationer
För att passa in i vårt arbetslag tror vi att du är utåtriktad, kreativ, självgående och att du har förmåga att ta egna initiativ. Du bör även vara noggrann och tycka om att sätta dig in i och följa regelverk och föreskrifter.
Vi söker dig som har:
- kännedom om Leader och dess verksamhet
- ett stort intresse för landsbygdsutveckling
- erfarenhet av att coacha eller driva projekt
- högskoleutbildning alternativt annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig och relevant för arbetsuppgiften
- god vana av Officepaketets olika programvaror
- god kommunikationsförmåga och kan uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift
- kunskap om offentlighet och sekretess
- körkort och tillgång till egen bil.
De är meriterande om du tidigare arbetat med handläggning hos Leader, Jordbruksverket, Länsstyrelsen eller annan statlig myndighet.
Anställningsvillkor
Anställningsform: Tillsvidareanställning, provanställning de första 6 månaderna.
Omfattning: 50 % (rätt person kan eventuellt få ytterligare deltid i annan roll)
Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse.
Löneform: Månadslön
Placering: Avtalas vid en eventuell anställning, det finns möjlighet att delvis jobba hemifrån.
Sista ansökningsdag: 2023-05-15. Vi kallar till intervjuer löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdagen.
Ansökan
Skicka din ansökan med CV eller meritförteckning till verksamhetsledare Jeanette Junge jeanette@leaderostraskane.se. Ange löneanspråk i din ansökan.
Vid frågor kontakta verksamhetsledare Jeanette Junge 0723-12 55 59